niedziela, 13 stycznia 2013

Karmelizowana marchewka z kminkiem

Oglądałam ostatnimi czasy kilka programów kulinarnych i zostały w nich wspomniane karmelizowane marchewki. Szczerze to ani nigdy wcześniej ich nie jadłam, ani nie słyszałam. Także wzięłam się do roboty, zwiedziłam internet w poszukiwaniu natchnienia i wyszedł mi wspaniale słodki i dość oryginalny w smaku dodatek do wielu dań. 
Zapraszam do wypróbowania:)!



Składniki dla 4 osób:
  • 3-4 duże marchewki,
  • łyżka kminku w ziarnach,
  • 1-2 łyżki cukru, w zależności jak słodkie chcemy - 2 łyżki to zdecydowanie granica górna, proponuje 1 1/2 łyżki,
  • 2 łyżki masła,
  • sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
  1. Marchewki obieramy i obcinamy pozostałość od naci, płuczemy.
  2. Kroimy w poprzek na dość grube plastry - około 0,5 centymetra.
  3. Wrzucamy do wrzątku (blanszujemy), nie ma potrzeby gotowania, przez około 5 minut.
  4. Rozgrzewamy patelnię i wrzucamy na nią 2 łyżki masła, dolewamy około 3 łyżki wody z blanszowania, dodajemy 1 łyżkę kminku, cukier wedle uznania (1-2 łyżki) i marchewkę. Solimy wg uznania, dodajemy zmielony pieprz.
  5. Sos odparowujemy i doprowadzamy do karmelizacji marchewki. Całość powinna się stać dość lepka i spójna. Marchewka pozostanie półtwarda, jeśli lubimy miększą marchewkę należy dolać kolejne łyżki wody (około 2-3) i dalej odparowywać, aż do uzyskania odpowiedniej dla nas twardości. 
  6. Całość zajmie nam około 10-15 minut.
 Karmelizowana Marchewka pasuje do Pieczonego Kurczaka z Sosem Musztardowym.

Smacznego:)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i konstruktywną krytykę:)!