środa, 16 stycznia 2013

Razowe bułki cebulowe z kminkiem

Ostatnio stałam się szczęśliwą posiadaczką książki traktującej o pieczywie. Szybko ją przejrzałam i zwróciłam uwagę na przepis, który z pewnością odpowiadałby moim kubkom smakowym. Z racji tego, że nie wszystkie składniki, które występowały w przepisie posiadałam, postanowiłam poeksperymentować. Metodą prób i błędów wyszły mi mięciutkie, pachnące cebulą i kminkiem bardzo smaczne bułki:) Nie jestem mistrzem piekarskim i póki co na razie się uczę piec perfekcyjne pieczywo, ale serdecznie zapraszam do wypróbowania tego przepisu, na pewno się nie zawiedziecie:)!



Składniki na około 10 bułek:
  • 42g drożdży
  • 250 g mąki pszennej razowej
  • 250 g mąki pszennej typ 550 (jest to dość istotne dla konsystencji bułek, z innej mąki bułki wyszły mi bardziej zwarte)
  • 150 ml ciepłej wody
  • 2 cebule (raczej większe)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli + szczypta do cebuli
  • 1 łyżka suszonego lubczyku lub świeża natka pietruszki
  • łyżka kminku do posypania
  • żółtko do posmarowania bułek
  • 1 łyżka smalcu do smażenia cebuli
Wykonanie:
  1. Cebulę pokroić w drobną kostkę, czosnek posiekać, karmelizować na rozgrzanej ze smalcem patelni . Pod koniec, kiedy cebula będzie złotego koloru dodać lubczyk lub natkę pietruszki i szczyptę soli.
  2.  Oba gatunki mąki pomieszać ze sobą, dodać rozkruszone drożdże, łyżeczkę cukru i soli, 150 ml wody. Dokładnie wymieszać, następnie przez 10 minut zagniatać. Ciasto oprószyć mąką, przełożyć do miski, przykryć ściereczką lub folią spożywczą i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 1 godzinę.
  3. Przygotować blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
  4. Masę cebulową dokładnie wgnieść w ciasto.
  5. Uformować bułki, położyć na blasze i pozostawić pod przykryciem na około 30 minut do wyrośnięcia.
  6. Zrobić nacięcia na bułkach, posmarować żółtkiem i posypać kminkiem. 
  7. Piec około 15-20 minut (w zależności od wielkości bułek) w piekarniku rozgrzanym do 200 stopniu - opiekanie góra-dół, lub 180 stopni na termoobiegu.

Bułeczki wychodzą przepyszne, także smacznego:)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i konstruktywną krytykę:)!