środa, 8 maja 2013

Zielona sałatka z łososiem i orzechami

Mój internet wciąż działa jak chce, jednakże nie jest to dla mnie zbyt wielkim problemem;) Bez internetu mam jakoś więcej czasu, na wszytko;) Oczywiście nie mogę już sprawdzać w internecie, wszystkiego co bym chciała, no i ten mój blog trochę taki odłogiem pozostawiony, no ale mam nadzieje, ze niedługo to się zmieni:)
Ostatnio mamy już prawdziwą wiosnę, coraz cieplejsze i dłuższe dni. Ubieramy się w coraz lżejsze ciuchy i chcemy jeść lżejsze rzeczy. Na takie właśnie ciepłe dni, kiedy chcemy trochę zadbać o swoją sylwetkę polecam na obiad zieloną sałatkę z łososiem. Jest lekka, zawiera pełno witamin i błonnika, jest syta i dostarcza nam pełno energii. A przy tym jak pięknie się prezentuje;)



Składniki (na 3 porcje):
  • duża garść świeżego szpinaku
  • duża garść rukoli
  • pół cukinii
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 125g łososia wędzonego na gorąco (u mnie z koperkiem)
  • 3 łyżki orzechów (u mnie orzechy nerkowca, włoskie, laskowe i migdały)/można zastąpić słonecznikiem
  • 3 łyżki sosu vinegrette (u mnie z musztardą francuską)
Wykonanie:
  1. Szpinak i rukolę obficie opłukać pod bieżącą zimną wodą, osuszyć na sitku lub ręczniku papierowym. Szpinak porwać na mniejsze części. Rukolę i szpinak rozłożyć na 3 talerze.
  2. Cukinię dokładnie wyszorować (nie obierać, bo ze skórką jest najsmaczniejsza:)) i pokroić w drobną kostkę. Rozłożyć na talerze.
  3. Łodygę selera umyć, usunąć włókna, pokroić w drobną kostkę i rozłożyć na talerze.
  4. Orzechy posiekać i przez chwilę uprażyć na gorącej patelni (dosłownie 30-40 sekund!).
  5. Z łososia usunąć skórę, rozdzielić na kawałki, rozłożyć na talerze.
  6. Całość posypać orzechami i udekorować sosem.

Smacznego:)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i konstruktywną krytykę:)!