niedziela, 28 kwietnia 2013

Spaghetti z makrelą i porem w sosie jogurtowym!

Dawno mnie tu nie było:) Jednak postaram się poprawić i w miarę systematycznie od następnego tygodnia dodawać nowe, ciekawe i łatwe potrawy;) Ostatnio jestem trochę zalatana, a to szukam pracy, a to szykuję się do przeprowadzki, a to robię jakieś zlecenie, które koleżanka mi podeśle w trosce o mój budżet;) No ale gotuję. W takim okresie są to zazwyczaj łatwe potrawy, albo te które już znam na wskroś, ponieważ chęć na eksperymentowanie przy milionie innych rzeczy na głowie jakoś mi przechodzi. Ale wciąż w wolnej chwili oglądam programy kulinarne, przeglądam książki i strony internetowe w poszukiwaniu inspiracji. Ostatnio zaciekawiło mnie użycie makreli, jako składnika dania obiadowego. Sama bardzo lubię makrelę, choć nie będę się upierała, że tak było zawsze;) Gusta smakowe mi się ciągle zmieniają i otwieram się na coraz to nowe smaki, czego nie żałuję i zachęcam wszystkich do tego, by dali znienawidzonym w dzieciństwie przez siebie potrawom drugą szansę. Makaron wyszedł nadspodziewanie smaczny! Zaskoczyło mnie to, ponieważ przy składnikach za kilka złotych, otrzymałam smaczny i pożywny obiad dla 3 osób:)


Składniki (porcja dla 3 osób):
  • makrela wędzona (ok 300-400g)
  • biała część pora ok 250g
  • korzeń selera ok 250g
  • makaron spaghetti z pszenicy durum (!) 300g
  • jogurt typu greckiego 300g
  • garść szczypiorku
  • sól, pieprz do smaku
  • łyżka oliwy do smażenia
Przygotowanie:
  1. Makrelę obrać ze skóry, dokładnie oczyścić z ości.
  2. Makaron ugotować w 3 litrach leciutko osolonej wody wg przepisu na opakowaniu, tak by był al'dente (wtedy jest znacznie mniej tuczący i zdrowszy!)
  3. Por przekroić wzdłuż, opłukać zimną wodą, pokroić w plasterki. Seler dokładnie oczyścić, zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
  4. Na dużej patelni rozgrzać oliwę, wrzucić por i seler, smażyć ok 5 minut, aż warzywa zmiękną i puszczą wodę.
  5. Dodajemy makrelę, chwilę smażymy.
  6. Całość łączymy jogurtem greckim (dzięki temu, że jest lekko kwaskowaty nie ma potrzeby dodawania cytryny, jeśli użyjecie śmietany warto dodać dwie łyżki soku z cytryny:)), dodajemy sól, pieprz, szczypiorek - zostawiając 2 łyżki do dekoracji.
  7. Zgodnie z włoską szkołą sos łączymy z makaronem na patelni i od razu rozdzielamy na talerze. I gotowe! Pyszne danie w mniej niż 20 minut:)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i konstruktywną krytykę:)!